ONLINE enzo

SEO

Zoekmachine

SEA

GoogleAds

E-mail

Nieuwsbrief

Social

Media

Conversie

Optimalisatie

Druk aan het werk in je bedrijf?

En je weet dat je eigenlijk meer met online marketing zou moeten doen. Maar waar begin je? En hoe? Herkenbaar? 
Wepzz helpt je op weg en ondersteunt je waar gewenst.

Herken jij je in één van onderstaande stellingen?

Tip: Mijn reactie lees je op de achterkant van de tegel.

E-mail

Ik heb e-mailadressen van mijn klanten, maar wie zit er nog te wachten op een nieuwsbrief?

Veel mensen!

Ongeveer 20 – 50 % van de ontvangers leest of scant jouw e-mail. Dat zijn hoge percentages! Dus een goede e-mail strategie levert je veel op!

Reviews

Waarom zou ik vragen om reviews? Daar worden we toch een beetje moe van? Dat vult niemand in.

Klanten die jouw service waarderen

Voor goed werk is men bereid om je te belonen met een review. Maar je moet er wel om vragen! Ze leveren je zoveel op!

Gevonden worden in Google

Ik word niet gevonden in de zoekmachine.  Het is onmogelijk om te winnen van de grote bedrijven.

Het is mogelijk!

Toegegeven, het is zeker niet altijd makkelijk. Maar met een aantal goede, specifieke, zoekwoorden kom je gewoon boven in de zoekresultaten.  

Successen delen

Dat doe je toch niet? Ik ga niet lopen opscheppen over mijn werk. Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. 

Laat zien wat jij te bieden hebt!

Wees niet bang om te laten zien dat je kwaliteit levert! Deel die successen en wees er trots op!

Website

Ooit heb ik een website gemaakt. Maar het kost me alleen tijd en levert me niks op. Wat moet ik ermee?

Site reviewen!

Vertel je wat je doet, waarom men bij jou moet zijn. Een goede site levert leads op, zonder dat je daar veel tijd in steekt.

Online adverteren veel te duur!

Ik zet wel een advertentie in de regionale krant, dan bereik ik alleen mijn werkgebied, nog voordeliger ook.

Duur? Het kan al voor €1 per dag

Ook kun je online heel gericht alleen in jouw regio adverteren én je kunt zelfs heel specifiek jouw doelgroep bereiken.

En....? Herkenbare vooroordelen over online marketing?

Neem dan contact met me op. Er liggen nog volop kansen voor jouw onderneming!

Ik ga vrijblijvend met je in gesprek. Aan de hand van jouw wensen en situatie kijk ik of ik je kan helpen. Is dat het geval dan ontvang je een voorstel van me. Als ik denk dat ik niet de juiste persoon voor jou ben, dan geef ik dat ook eerlijk aan! Het doel is om jouw business vooruit te helpen!

online marketing meten met grafieken

Wat is online marketing?

Online marketing, een term die je wel eens hebt gehoord. Maar om nu te zeggen dat je direct weet wat daarmee bedoeld wordt? Dat het marketing is maar dan online, zover kom je nog wel. En dat het verder gaat dan alleen een website begrijp je vast ook wel. Het is zoveel meer dan dat. Laat me wat voorbeelden geven.

E-mailmarketing, het benaderen van je relaties via mail of nieuwsbrief.

E-mails en nieuwsbrieven versturen is ook een vorm van online marketing. Veel mensen denken dat e-mails sturen overkomt als spammen. Maar dat ligt helemaal aan de inhoud van je mail. Zolang jij waarde deelt in jouw mail, interessante onderwerpen waar jouw lezers iets aan hebben, dan is van spammen helemaal geen sprake. Zo’n 20 en 50 procent van de ontvangers leest of scant jouw mail. Dat is echt veel! Een hele mooie manier om jouw kennis te delen en uiteindelijk ook een aanbieding te doen. Het belangrijkste is dus de inhoud. Zorg dat die relevant is, dan is je bereik het hoogst. Wist je dat je heel veel kunt automatiseren als het om e-mails gaat? Het gebruiken van een fijne e-mail service provider is dan wel een must! 

Wat is SEA?

SEA, ook een online marketing tool, is online adverteren op een zoekmachine. Bijvoorbeeld via GoogleAds. Dat is een betaalbare manier om snel bovenaan in Google te staan. Je bepaalt zelf je budget en wat je maximaal wilt uitgeven. Uiteindelijk betaal je per klik op jouw advertentie. Het is belangrijk om met jouw advertentietekst aan te sluiten bij de zoekopdracht van de bezoeker. Zorg dat je advertentie doorlinkt naar een pagina die weer past bij de zoekopdracht. Voorbeeld: Iemand zoekt op: Zwarte winterjas. Jij verkoopt jassen, in alle soorten en maten. Zorg dan dat jouw advertentie doorlinkt naar een pagina met alleen maar zwarte winterjassen. Op die manier zorg je voor de beste ‘zoekervaring’ bij je potentiële klant. 

Wat is SEO?

Wil je liever niet betalen om bovenin de zoekresultaten te staan, dan moet je zorgen dat jouw site geoptimaliseerd is voor de zoekmachine (SEO). Dat duurt wat langer maar is zeker mogelijk. Doe eerst een zoekwoordenonderzoek. Zorg dat je weet op welke woorden mensen zoeken. Verwerk die in je teksten op de juiste plaatsen in jouw website. Ook hier is het van belang dat je relevant bent. Weet je niet waar je moet beginnen om een zoekwoordonderzoek te doen? Ik maak met plezier een uitgebreide lijst met veel gerelateerde zoektermen én het bijhorende zoekvolume. Ook geef ik je een advies over het gebruik ervan. Vul het contactformulier in en geef aan dat je een zoekwoordonderzoek wenst. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op. Naast het gebruik van de juiste zoekwoorden zijn er nog meer punten van belang om snel gevonden te worden. Denk aan snelheid van de site, interne linkstructuur, de tijd dat bezoekers op jouw site doorbrengen, externe linkbuilding, gebruiksvriendelijkheid van de site, de structuur etc. Allemaal onderdeel van… je raadt het al, precies: online marketing.

Social media, fijn maar ook lastig!

Social media is ook niet meer weg te denken uit ons leven. Aan de ene kant heel fijn, omdat je extra manieren hebt om zichtbaar te zijn als bedrijf. Maar het kan ook heel veel tijd kosten als je niet precies weet wat je er allemaal moet posten. Het helpt om hier goed over na te denken. Er zijn oneindig veel onderwerpen waarover je iets kan vertellen. Denk aan:

  • tips & tricks
  • how to’s 
  • een dag meelopen met
  • the making of
  • 5 manieren om…
  • reacties van klanten
  • aanhakers, de dag van..
  • nieuwe collectie

Als je er even tijd voor neemt, kom je aan een hele lijst onderwerpen waar je iets mee kan. Je kunt berichten zelfs inplannen van te voren. Op die manier heb je er maar 1 keer (per maand bijvoorbeeld) werk aan.

Optimaliseer je website, van bezoekers naar klanten!

En ook je website zul je moeten onderhouden. Welke teksten werken wel, welke niet? Waar haken mensen af op je site, welke pagina’s worden veel bezocht? Hoe komen de bezoekers op je website? Is je site snel genoeg? Is de menustructuur/navigatie overzichtelijk? Heb je gezorgd voor interne links. Werken al je links? Heb je geen 404 pagina’s. Kloppen de teksten nog? Zijn je tarieven up to date? Wordt je aanvraagformulier wel ingevuld? Zo niet? Waar ligt dat aan? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Een goede website is nooit af. Je wilt namelijk regelmatig nieuwe berichten (content) plaatsen. Je wilt actueel en relevant zijn. Maar soms staar je jezelf blind op je eigen site. Het kan dan goed zijn om een ander eens mee te laten kijken. Wedden dat je zo een lijstje met verbeterpunten hebt? Ik kijk graag met je mee! Ik maak een scan van jouw website. Je ontvangt een rapport met de goede punten en actiepunten. Ik kijk naar onder andere de gebruikservaring, de snelheid, vertrouwen, SEO. Kortom je ontvangt een mooie to do lijst. Vul het contactformulier in dan stuur ik je een voorstel op maat. De kosten hiervan variëren van 99 tot 499 euro. Dit is afhankelijk van de grootte (het aantal pagina’s) van je website of webshop. 

Meten is weten!

Het grote voordeel van online marketing is dat er veel acties meetbaar zijn. Maak daar gebruik van. Zorg dat je weet hoeveel bezoekers er op jouw website komen. Waar komen ze vandaan, via een advertentie, zoekmachine of social media? Op welke woorden scoort jouw site? Met welke termen sta je (gratis) op de eerste pagina van Google? Wat is het percentage bezoekers dat jouw aanvraagformulier invult? Hoeveel procent van je e-mails wordt geopend? Hoe vaak wordt er op links geklikt? Welke advertentie levert je de meeste leads op? Voor al deze (en veel meer) punten zijn er tools beschikbaar. Als je die op de juiste manier inzet, krijg je hele waardevolle informatie. Informatie waarmee je aanpassingen kunt doen om je site, mail, advertentie of social media posts nog beter te maken. 

Online marketing in Zeeuws-Vlaanderen

Ben jij op zoek naar een lokale en betrouwbare partner die jou helpt om jouw bedrijf naar een hoger online niveau te tillen? Stop dan maar met zoeken, je hebt me gevonden :-). Mijn hart ligt in Zeeland en met name Zeeuws-Vlaanderen en ben ik extra gedreven om lokale bedrijven te helpen. Zullen we eens kennismaken?